Wet toekomst pensioenen: jouw belangrijkste taak als werkgever is erover te praten

Thom Dijkstra Geplaatst in: Pensioenen

Als werkgever is je pensioenregeling waarschijnlijk je duurste arbeidsvoorwaarde én met de Wet toekomst pensioenen verandert er straks veel. Alle reden dus om hier regelmatig en duidelijk over te communiceren naar je werknemers, want juist pensioencommunicatie is ongeveer het allerbelangrijkste element uit de Wet toekomst pensioenen. Maar wat moet je dan communiceren en waarom?

Dit zijn de belangrijkste veranderingen:

Alle medewerkers ontvangen hetzelfde percentage premie ingelegd

Onbekend maakt onverschillig

Het voordeel is dus dat pensioen veel inzichtelijker wordt en dat zorgt er automatisch voor dat medewerkers pensioen ook belangrijker gaan vinden. Onbekend maakt immers onverschillig. Met goede pensioencommunicatie toon je niet alleen je betrokkenheid, maar geef je je medewerkers ook de regie over hun financiële toekomst. Ook als je een pensioenregeling hebt die misschien niet zo royaal is.

Welke vragen hebben medewerkers over hun pensioen?

Iedere medewerker heeft andere vragen over hun pensioen, maar dit zijn de meest gestelde vragen:

Meer weten?

Op donderdag 26 juni om 11:00 uur organiseren wij een Webinar over Geldzaken en geldzorgen bij je medewerkers. Als werkgever hoef je problemen niet over te nemen, maar er is best veel dat je kunt doen om iemand een steuntje in de rug te geven. En dat schelt stress én dus verzuim. Want wist je dat het gemiddeld 5 jaar duurt voor een medewerker met geldzorgen daarover durft te praten?

Wil je weten hoe jij als werkgever een medewerker kan helpen? Neem dan gerust een contact met ons op via  085-2030100 of info@jip-financieel.nl.